Bezoek Nepal 2012 - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Jenni en Philip - WaarBenJij.nu Bezoek Nepal 2012 - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Jenni en Philip - WaarBenJij.nu

Bezoek Nepal 2012

Door: handsnepal

Blijf op de hoogte en volg Jenni en Philip

21 Mei 2012 | Nederland, Hilversum

Het is alweer ruim een maand geleden dat wij zijn teruggekeerd van een reis van een maand aan Nepal. Een maand waarvan de eerste 12 dagen bestemd waren voor zaken en de rest voor vakantie. Natuurlijk waren wij zeer benieuwd hoe wij de projecten die wij tijdens ons lange verblijf in 2010/ 2011 waren opgestart er nu voor zouden staan.

Tijdens de eerste dagen in Kathmandu hebben wij besprekingen gehad met onze contactpersonen aldaar zoals SVN, de organisatie die de sponsoring van drie kinderen begeleidt en hebben wij de kinderen opgezocht bij hun scholen. Dit verliep alles uitstekend en wij konden met eigen ogen zien dat het goed met hen gaat. De twee kinderen bij de kostschool, Dawa en Sangmo, doen het uitstekend en ook het meisje Yeshi Tamang die een verpleegsters-opleiding volgt dankzij een Duitse familie behaald goede resultaten. Hierna vertrokken wij naar Golphu Bhanjyang, het dorp waar wij 5 maanden gewoond en gewerkt hebben. Wij waren blij om daar te zien dat de school die wij vochtvrij hadden gemaakt met behulp van sponsoring van Bouwgroep Slokker, vestiging Huizen, er nog net zo mooi bijstond als toen wij een jaar geleden vertrokken. Natuurlijk was het heel fijn en leuk om iedereen weer te zien. Daarnaast moesten wij ook een paar andere scholen bezoeken die wij vorig jaar hadden geholpen en alle drie zagen zij er goed uit! tevens hebben wij wat nieuwe projecten bezocht voor de komende tijd en als laatste gingen wij op bezoek bij Munki Tamang, de 80 jarige vrouw die door een Hilversumse familie gesponsord wordt. Ondanks dat zij ietwat ziekelijk was, ging het goed met haar en zij was zeer blij ons weer te zien en wij moesten vooral de beste wensen overbrengen naar de familie die haar sponsort.

Na een week in Golphu moesten wij weer terug naar Kathmandu. op de terugweg hebben wij onze vriend en contactpersoon Rajan bezocht in zijn woonplaats Gyalthum. Hij is voor ons bezig een sponsorkind te zoeken voor een anders sponsor uit Hilversum,
Na twee dagen in kathmandu, vertrokken wij op 22 maart richting het Annapurna gebergte waar wij een trek van twee weken gingen doen. De 'Round Annapurna' trek. Deze was werkelijk schitterend! Wij hebben dagen lang echt naast een paar van de hoogste bergen van de wereld gelopen. Allemaal rond de 8000 meter. Wat een geweldige ervaring en wat een schitterende uitzichten. Het was wel zwaar, maar zeer de moeite waard. Het hoogtepunt was de beklimming van de Thorung La Pass op 5416 meter. Deze dag moesten wij 1000 meter omhoog en 1600 meter dalen en dat met ongeveer de helft van de normale hoeveelheid zuurstof op zeeniveau. Om zeven uur in de ochtend begonnen wij en om zes uur in de avond waren wij op de eindbestemming na dus 11 uur gelopen te hebben. Pffff, maar heel spannend.
Als klap op de vuurpijl heb ik, Philip, op de top van de pas Jenni ten huwelijk gevraagd en zij heeft JA geantwoord!!!
Tot slot zijn wij vanuit Jomson teruggevlogen met AGNI air (ja, degene die vorige week tegen de berg is gevlogen in Jomson)naar Pokhare
en vervolgens naar Kathmandu.
Na nog enkele zaken geregeld te hebben zijn wij op 10 april weer in nederland aangekomen.
Als jullie het leuk vinden kan je de foto's van deze maand bekijken op onze website. Bedankt voor het lezen en geniet van de foto's en kijk ook even naar Publiciteit op de site want we zijn aardig bezig geweest op radio, tv en in de kranten. De link naar de foto's is: http://www.handsnepal.com/apps/photos/

• 21 Mei 2012 - 04:54

Lisette:

Flowergirls needed? <3

• 21 Mei 2012 - 05:54

Bernard:

Hoi,

Prachtig verslag. Altijd leuk om jullie verslagen te lezen!

• 21 Mei 2012 - 06:16

Marja:

Positief resultaat van jullie inspanningen.
    Gefeliciteerd..

• 21 Mei 2012 - 19:45

Andrea En Erwin:

Hoi Jenni en Philip,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen, we zijn jaloers!! Maar onze tijd komt wel weer.
    En trouwen! Gefeliciteerd!