NIEUWSBRIEF H.A.N.D.S. - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Jenni en Philip - WaarBenJij.nu NIEUWSBRIEF H.A.N.D.S. - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Jenni en Philip - WaarBenJij.nu

NIEUWSBRIEF H.A.N.D.S.

Blijf op de hoogte en volg Jenni en Philip

10 Augustus 2012 | Nederland, Hilversum

Augustus, 2012
Beste donateurs en vrienden,

Nu bijna iedereen terug is van vakantie, willen wij jullie weer graag op de hoogte brengen van alle projecten van H.A.N.D.S. Na ons bezoek aan Nepal in maart dit jaar, zijn er namelijk weer enkele projecten gestart en voltooid.

DE RENOVATIE VAN DE SCHOOL IN CHITRE: gesponsord door het 1-mei fonds van de VARA, is klaar.
- Het oude dak lekte op vele plaatsen en is nu vervangen door een geheel nieuw dak
- De 3 klaslokalen en het kantoor zijn vochtvrij gemaakt .
- Een watergoot aan de voorkant van de school is aangelegd om de grote hoeveelheden water tijdens de moesson (regenperiode) weg te voeren van de school.
- Een grote scheur in het toilet gebouw is gerepareerd, daarmee is het gevaar van instorting weggenomen.

NIEUW PROJECT SCHOOL CHITRE: het bouwen van een nieuwe watertank en leiding voor de school.
Aangezien de school op een 2200 meter hoge berg ligt en net iets boven het dorpje Chitre, hebben zij grote problemen met het verkrijgen van drinkwater. De bron die de school tot nu toe gebruikt heeft, is nagenoeg opgedroogd en zij moeten daarom een nieuwe bron vinden en opvangtank voor het water maken.

NIEUW PRJECT DORPELINGEN VAN CHITRE: 2 openbare toiletten voor het dorp Chitre.
De dorpelingen hebben geen toiletten dus de school toiletten worden ook door de dorpsbewoners gebruikt en dit is natuurlijk geen ideale situatie.
In mei hebben wij voor deze projecten in Chitre een nieuwe financiële aanvraag gedaan bij het 1-mei fonds van de VARA. Eind september hopen wij de uitslag op onze aanvraag te ontvangen.

WATERGOOT VOOR SCHOOL IN GOLPHU BHANJYANG. De werkzaamheden aan de watergoot en drempels om de school, gesponsord door Slokker Bouwgroep, vestiging Huizen zijn voltooid.
Deze watergoot om de school was nodig om de grote hoeveelheid regenwater die tijdens de regenperiode valt, van de school weg te voeren. De bijbehorende drempels zorgen voor een droge instap naar de klaslokalen.

SCHOOL IN NEGEMBA. Septic tank voor het toilet bij de school in Negemba. Het werk is eind juni voltooid en we wachten nu alleen maar op de foto’s plus de financiële afrekening.

SCHOOL IN CHHACHODANDA. Begin juni heeft deze school geld van H.A.N.D.S. ontvangen om luiken voor de ramen te maken en voor 4 deuren voor de 4 klassen, omdat er nu alleen gaten in de muur zitten en de deur openingen ook open zijn. Ze maken ook de open ruimte tussen de ramen en het dak dicht. Met al deze maatregelen zullen de kinderen geen last meer hebben van kou en wind.

SPONSORING VAN KINDEREN OM NAAR (KOST) SCHOOL TE GAAN. Dankzij een geweldige donatie van een nieuwe sponsor, kunnen wij nu twee kinderen uit Golphu Bhanyjang naar één van de beste scholen in de Helambu regio in Nepal sturen: De Melamchi Gaon school in het bergdorpje Malemchi Gaon. CAN (Community Action Nepal) heeft de school gebouwd en later ook de slaapvertrekken voor kinderen die van ver moeten komen. CAN heeft een aantal eigen leraren op deze school en alle lessen worden in het Engels gegeven en dat is natuurlijk heel belangrijk voor de studenten. Deze school haalt zeer goede cijfers en in 2010 slaagde alle studenten voor de School Leaving Certificate (eind examen) met zeer hoge cijfers! Wij hebben de toezegging van het hoofd van de school voor 1 kind en wachten nu op het okee voor het tweede kind.

PUBLICITEIT. Als laatste willen wij jullie graag laten weten dat H.A.N.D.S. is uitgekozen door de digitale zender ‘GoedTv’ als één van drie stichtingen om gedurende de gehele maand augustus extra in het zonnetje te worden gezet. GoedTv is een zender en podium waar mensen hun passie, enthousiasme en betrokkenheid voor goede doelen kunnen delen met anderen en hen ook positief inspireren. De mensen (een kleine 3,7 miljoen huishoudens) die aangesloten zijn op de kabel via UPC (digitaal) kunnen GoedTv op het UPC kanaal 995 ontvangen. Via de rode knop van hun afstandsbediening kunnen zij dan naar de supportknop gaan alwaar ze direct kunnen doneren of zich aanmelden als vrijwilliger. Tevens staat er informatie over H.A.N.D.S. en is er de hele maand augustus een filmpje van ons te zien op GoedTv en wel 3 á 4 keer per dag!

Ben je niet digitaal aangesloten bij UPC of heb je een andere provider, dan kan je naar de site van GoedTv gaan www.goedtv.nl en door op de titel supportknop te klikken (boven in het midden), krijgt u de uitzendtijden van ons filmpje te zien en door op ons logo of de middelste foto te klikken (onderaan) krijgt u informatie over H.A.N.D.S.

FOTO'S. Hieronder zie je enkele foto’s van de werkzaamheden in Chitre en van de watergoot in Golphu Bhanjyang en natuurlijk staan er nog meer foto’s op onze website www.handsnepal.com inclusief foto’s van onze trek Around Annapurna waar wij een pas bedwongen hebben van
5416 meter hoogte (duurde wel 11 uur)!

Tot zover onze nieuwsbrief. Wij wensen jullie allemaal nog een mooie nazomer toe en kijk vooral ook even naar GoedTv!

TOT DE VOLGENDE KEER EN NATUURLIJK ZIJN DONATIES ALTIJD WELKOM - ga naar onze website en klik op doneer nu!

Philip Richter en Jenni Richardson
H.A.N.D.S.
www.handsnepal.com

• 13 Augustus 2012 - 13:20

Karin Boelen:

Lieve Jen en Philip,

Mooi verslag, jullie zijn goed bezig ! En wat gaaf dat jullie te zien zijn op goedtv! Ik ga het zeker bekijken.

• 15 Augustus 2012 - 09:41

Marlies:

Goed en duidelijk verslag. Er is veel gebeurt, geweldig. Hele belangrijke dingen die echt helpen. Dikke kus Marlies

• 17 Augustus 2012 - 17:41

Helena Brandt:

Helemaal helder! Jullie zijn echt geweldig bezig daar en hier. GoedTv gaat bekeken worden en wordt aanbevolen aan familie en vrienden. Liefs van de Brandt-clan