Nieuwsbrief - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Jenni en Philip - WaarBenJij.nu Nieuwsbrief - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Jenni en Philip - WaarBenJij.nu

Nieuwsbrief

Door: handsnepal

Blijf op de hoogte en volg Jenni en Philip

25 Februari 2012 | Nederland, Hilversum

Beste donateurs,

Dit wordt onbewust een week waar H.A.N.D.S. best veel in de publiciteit komt voor zo'n kleine stichting!
Vanaf vandaag zend RTi Hilversum, de lokale omroep van Hilversum, een 20 minuten film uit die wij gemaakt hebben! Deze film wordt elk oneven uur uitgezonden 7 dagen lang, 24 uur per dag (planning onder voorbehoud). Dus we hopen dat de Hilversummers onder jullie een kijkje zullen nemen en de rest van jullie kunnen de film zien op bijgaande youtube link. Deze film is namelijk toch iets anders en een stuk korter dan de film die vele van jullie bij ons op de boot hebben bekeken en aan het begin zit een interview met ons.

De Baarnsche Courant heeft bijgaand artikel (geschreven door Philip) gisteren geplaatst en hopelijk zullen de Gooi- en Eemlander Hilversum en de Huizer Courant binnenkort hetzelfde artikel plaatsen. http://www.baarnschecourant.nl

Als laatste zal ergens volgende week op mijn werk op Intranet de rubriek De passie van aan mij besteed worden vanwege mijn passie voor ..... 3 keer raden!

We hebben ook eindelijk onze 2 uur durende prive film af van ons 5 maanden verblijf in Nepal. Als je belangstelling hebt om deze DVD te bekijken, laat het ons weten - het kost niets!

Werkbezoek/vakantie Nepal

Op 9 maart gaan we weer terug naar Nepal maar alleen voor één maand dit keer! We zullen weer in "ons" dorp Golphu Bhanjyang verblijven dus we verheugen ons om iedereen weer te zien na een jaar! We zullen ook de scholen in Solshing Gaon en Negemba bezoeken. We hebben die scholen geld gegeven in januari 2011 maar de werkzaamheden waren nog niet klaar toen we Nepal verlieten in maart 2011. Maar we zullen ook 2 nieuwe projecten bezoeken in Chitre en Chachekdanda (zie hieronder voor meer informatie). De beide scholen zijn op ongeveer 2 uur loopstand van "ons" dorp Golphu Bhangyang en liggen niet op een trekking route dus krijgen weinig financiële hulp van buitenlanders.

Maar het wordt niet alleen een werk vakantie want we gaan ook de Annapurna Trek doen met als hoogtepunt (letterlijk!) één van de hoogste passen ter wereld, de Thorung La Pass op 5.500m - heel spannend!

School in Golphu Bhanjyang

We hebben weer een grote donatie van € 1600 ontvangen van Slokker Bouwgroep Vestiging Huizen om een watergoot en drempel rondom de hele school in Golphu Bhanjyang te bouwen. Elk jaar tijdens de moessonregens van juni t/m september, overspoelt het schoolterrein door de enorme hoeveelheden regenwater. Voeg daaraan toe het water dat naar beneden komt van de berg achter de school en je hebt een massa water die het terrein afkalft en tevens rondom de school voor een hoeveelheid water zorgt die zo groot is dat het water soms zelfs de school binnendringt. Door het aanleggen van een diepe goot, gemaakt van beton rondom de school kunnen ze het water van de school wegleiden naar een plek waar het geen schade aanricht. De drempel die langs de goot gemaakt wordt vormt een bescherming voor de school en dient tevens als droge opstap voor de leerlingen en leraren naar de klas.

School in Chitre

Dankzij een donatie van € 1800 uit het 1 mei fonds van het personeel van de VARA omroep hebben we dit jaar een school in Chitre kunnen helpen met een nieuw dak (het oude dak lekte vreselijk), 3 klaslokalen vochtvrij maken, een watergoot rondom de school maken (hetzelfde als in Golphu Bhanjyang) en een grote scheur in de wc muur repareren.

School in Chachekdanda

Danzij donaties van jullie allemaal, kunnen we ook de school in Chachekdanda helpen. Die heeft behoefte aan luiken voor de ramen tegen de tocht en kou omdat er nu alleen gaten in de muur zitten (!) en 4 deuren voor 4 klassen waar nu ook alleen een gat in de muur zit! We wlllen ook de open ruimte boven de ramen en het dak dicht maken vanwege de kou en wind.

Om ons werk voort te kunnen zetten, zijn wij toch afhankelijk van donaties en die zijn dus nog steeds zeer welkom!

Wij zijn ons echter bewust van het feit dat een aantal van jullie bij het opstarten van de stichting ons een eenmalige donatie hebben gegeven om ons te steunen. Dit hebben wij zeer gewaardeerd! Indien jullie het bij deze eenmalige donatie willen houden, begrijpen wij dat volkomen. Als je van de mailinglijst voor de nieuwsbrief afgehaald wilt worden laat het ons dan even weten.

Groetjes, Jenni Richardson en Philip Richter
Bestuur H.A.N.D.S.
www.hands.nepal

• 26 Februari 2012 - 16:41

Andrea Nieland:

Jenni en Philip,

Wat een mooie film, zo herkenbaar! Ik en Erwin wensen jullie weer een mooie reis in Nepal. We zijn benieuwd naar jullie nieuwe verhalen!

Groeten,
    Erwin & Andrea